Életveszélyes utak, 43cm hó, letarolt erdő! (Képek)

Már sokan, lassan közel 1 millióan láttátok közvetlenül az oldalunkon keresztül és még valószínűleg jóval többen egyéb, a képeinket publikáló médiumokban, hogy a Bükk magasabb csúcsain hatalmas mennyiségű hó esett és ezt nekünk sikerült először bejárni. Most összeszedtük, milyen is volt a Bükk tegnap!

Utazás, kidőlt fák!

Még szerda este 11-kor elindultunk Szegedről Attila barátommal és kollégámmal, hogy bevegyük a hegyet. Némi kitérő volt, ezért a cirka 360km-es utat fél 5re sikerült teljesíteni. Nagyjából Lillafüredtől 6km-t mentünk fel, amikor már hajlottak a fák a hó súlya alatt. A lezárt területtel is megpróbálkoztunk, de egy fa teljesen beterítette az utat, így visszamentünk egy biztonságos parkolóba, ahonnan később gyalog indultunk tovább. Az útszakasz életveszélyes volt, a fák folyamatosan törtek ki és sokszor súrolták az autó tetejét.
Néhány hajnali kép, még sötétben:

Varázslatos természeti katasztrófa:

Ezután fél 7-kor úgy döntöttünk, muszáj feljutni a csúcsra, nem hagyhatjuk ki, biztosan van vagy 15-20cm (khm végül a duplája lett). Az út 6km-es szakaszán ámultunk a látványtól, hiszen a hatalmas hó alatt letört és bedőlt fák az ősz minden színével beterítették a tájat, amit a napkelte érdekes árnyalatai, a kékórától az aranyóráig (nem mutatta az időt 😀 ) továbbá fokoztak. A talajt hó és levelek keveréke festette meg, az eger a nap, a fákat az ősz. Mesteri munka volt és egyben egy kisebb természeti katasztrófa, mivel rengeteg fát tört szét a hó.

Életveszély hó Bánkút Bükk képek

40cm hó a csúcson, irigyek az Alföldön!

Mikor felértünk Bánkútra a Fehér Sas Panzióhoz, elképedtünk a látványtól. Csodás színek és fények, no meg a 30-40cm hó, ami kb 50m-rel fentebb a réten 43cm-esre hízott. Ezt több, egymástól független személy mérte le, így például mi is. Álmunkban sem gondoltunk ekkora hóra, noha előrejeleztük, hogy lesz Bánkúton jelentős mennyiség.
Persze, mint mindenben, ebben is vannak irigyek. Voltak, akik az irigykedésüket kedvesen fejezték ki és gratuláltak, hogy mi eljutottunk ide és voltak, akik próbáltak meggyőzni, hogy az 5-10cm-es hóban süllyedtünk el térdig, mert ők tudják. Nos, én 190cm magas vagyok, ha 10cm magasan van a térdem, szerintem elmegyek dokihoz. 🙂
Mindenesetre a Sielok.hu oldalon megjelent adatokra hivatkozva 10cm hónak lett beállítva. Nem az adatok hibásak, hanem a helymeghatározás, hiszen a sípálya nagyjából 150m-rel alacsonyabban fekszik és ott valóban csak 10cm hó hullott.

Elvan a gyerek ha… (Máté, a cikk írója)
Az “5-10cm-es” hó 😀
Vánszorgás élő adás közben (Attila)

Egy néhány perces videón keresztül ti is bejárhatjátok velünk a Bükk csúcsát:

Petőfi-kilátó, avagy a Tátra-kukkolda:

Ez a fejezet már viszonylag rövid, sok nem történt. Egy meredek és havas úton feljutottunk a kilátóba, ahol az utolsó 5m egy elég meredek fém létra. Fent fújt a szél, hideg volt, de az alattunk elterülő világ és a távolban minden fölé magasló Tátra csodás látvány volt. A lenti videóban ti is bepillanthattok az élménybe.

Tea és egy kedves fuvar:

Visszafelé a szavamhoz hűen beültünk egy teára a panzióba, hiszen megígértem nekik előző este Facebook-on, hogyha feljutunk, teázunk egy jót. Kedves fogadtatásban volt részünk, a személyzettel jót viccelődtünk az életmentő forró tea mellett.
Közben a munkások már dolgoztak az úton és jobbára járhatóvá tették, így megtiszteltük őket is néhány képpel.
Visszafelé sietni kellett, mert 4 órára ZH-ra Szegedre kellett érnem. Egy kedves fiatal hölgy fuvarozott minket le az autóig, teljesen váratlan felajánlás volt ez nekünk, amit ezúton is köszönünk, mert így oda tudtam érni a ZH-ra, ami jól sikerült. 🙂

Összességében egy sikeres hóvadászat volt: 2 nap nem alvás, 700km utazás, 10km túra és rengeteg kép és élmény!

Az összes képet ide kattintva a Sütő’s photography oldalon nézhetitek meg a napokban!